Display advertenties (afbeelding, tekst- & videoadvertenties)
Een display advertentie is een vorm van online reclame waarbij een advertentie getoond wordt op een website of mobiele app. Display advertenties kunnen een afbeelding (image), tekst- & videoadvertenties zijn en is vaak visueel aantrekkelijk om de aandacht van de gebruiker te trekken.
Display advertenties worden meestal weergegeven op specifieke delen van een website, zoals de zijkant van de pagina, de header, of tussen de inhoud van de pagina in. Display advertenties worden vaak gebruikt om producten of diensten te promoten, merkbekendheid te vergroten, nieuwe klanten aan te trekken of om bestaande klanten te bereiken. Populaire advertentietypes zijn naast statische image banners de dynamische geanimeerde HTML5 banner en de AMPHTML banner.
Adverteerders kunnen doelgericht adverteren op basis van kenmerken zoals locatie, interesses, demografische gegevens en online gedrag van de gebruiker.
Het is belangrijk om te weten waar jouw doelgroep zich bevindt en op welke websites en Apps zij actief zijn, om zo de juiste plaatsen te selecteren voor jouw display advertenties. Dit kan leiden tot een hogere klikfrequentie en betere resultaten voor de adverteerder.
Display advertenties
Display-advertentie voorbeelden statische banner afbeeldingen
Display-advertentie voorbeeld tekstadvertentie Google ads
Waar kan je online met display advertenties adverteren?
Er zijn veel netwerken waarbij je met display advertenties kunt adverteren. Hieronder staan een paar van de grootste netwerken:
Google Ads (display advertentie)
Google Ads is een van de grootste netwerken voor display advertenties en biedt een breed scala aan targeting opties, zoals locatie, interesses, en demografische gegevens.
META Facebook Ads
META Facebook biedt ook display advertenties aan die worden weergegeven op Facebook, Instagram en andere websites en mobiele apps die deel uitmaken van het Facebook-netwerk. Adverteerders kunnen doelgroepen targeten op basis van interesses, demografische gegevens en online gedrag.
LinkedIn Ads
LinkedIn is een professioneel netwerk dat zich richt op zakelijke gebruikers en biedt de mogelijkheid om advertenties weer te geven aan specifieke doelgroepen op basis van functie, branche, bedrijfsgrootte en locatie. Ontdek alles van LinkedIn Ads.
Twitter Ads
Twitter biedt ook display advertenties aan die worden weergegeven in de tijdlijn van gebruikers en op andere plaatsen op de website en mobiele app. Adverteerders kunnen doelgroepen targeten op basis van interesses, locatie en demografische gegevens. Lees meer over Twitter tweets & Ads,
Programmatische advertentieplatforms
Een programmatische advertentieplatform is een systeem waarbij advertenties automatisch worden weergegeven op websites en mobiele apps op basis van targeting opties die zijn ingesteld door adverteerders. Dit systeem maakt gebruik van algoritmen om advertenties weer te geven aan specifieke doelgroepen op het juiste moment en op de juiste plaats. Voorbeelden van programmatische advertentieplatforms zijn o.a. DoubleClick, AppNexus en Tradedesk.
Bekijk ook de pagina ‘advertentietypen‘ en ‘ads & banners‘ voor meer informatie over online advertenties en een overzicht van populaire advertentietypen.
Display videoadvertenties of display banneradvertenties?
Of je beter kunt adverteren met display video advertenties of display banneradvertenties hangt af van jouw specifieke doelstellingen en doelgroep.
Display banneradvertenties zijn statische afbeeldingen die worden weergegeven op websites en mobiele apps. Ze kunnen bestaan uit afbeeldingen, tekst of een combinatie daarvan en kunnen op verschillende delen van de pagina worden geplaatst. Banneradvertenties kunnen worden gebruikt om de merkbekendheid te vergroten, verkeer naar jouw website te genereren, of specifieke producten of diensten te promoten.
Display videoadvertenties daarentegen zijn bewegende beelden die op websites en mobiele apps worden weergegeven. Ze kunnen bestaan uit animaties, geanimeerde afbeeldingen of videoclips en kunnen een lengte hebben variërend van enkele seconden tot enkele minuten. Videoadvertenties zijn effectief gebleken in het vergroten van de merkbekendheid, het genereren van verkeer en het stimuleren van conversies.
Als je doelstelling is om jouw merkbekendheid te vergroten, kan het plaatsen van videoadvertenties effectiever zijn dan banneradvertenties. Videoadvertenties hebben de neiging om meer aandacht te trekken en kunnen een sterkere emotionele reactie oproepen bij de kijker dan statische banneradvertenties. Videoadvertenties kunnen ook helpen om complexe producten of diensten beter uit te leggen en het vertrouwen van potentiële klanten te vergroten.
Aan de andere kant zijn banneradvertenties over het algemeen goedkoper om te maken en te plaatsen dan videoadvertenties. Als je een beperkt budget hebt en je wilt de kosten laag houden, kan het plaatsen van banneradvertenties een betere optie zijn.
In het algemeen hangt het succes van jouw advertentie af van een combinatie van factoren, waaronder jouw doelstellingen, jouw doelgroep en de kwaliteit van jouw advertentie. Het is daarom belangrijk om te experimenteren met verschillende soorten advertenties en te meten welke het beste werken voor jouw bedrijf.
Veelgestelde vragen (FAQ)
De veelgestelde vragen van deze pagina. Heeft u een andere vraag? Bel, e-mail of vul het contactformulier in.
Arloz ontwerpt en ontwikkelt webbanners en online advertenties (ads) voor alle bekende advertentienetwerken in bijna alle gewenste advertentietypen en advertentieformaten.
Denk bij ads & banners aan o.a. de statische image banners zoals de JPG, PNG banners en de geanimeerde GIF afbeelding banners en de HTML5 banner zoals de HTML5-advertenties en de AMPHTML banners zoals de AMP-HTML-advertenties.
De banneradvertentie prijzen bij Arloz variëren tussen de €40,- en €145,- en voor de meer gespecialiseerde video en product banneradvertenties variëren de prijzen van €160,- tot €499,-. De kosten van banneradvertenties hangen o.a. af van het aantal advertentieformaten de gewenste technische functionaliteiten en het advertentietype. Bekijk ook de banners en html-advertentie prijslijst op onze website.
- Geen extra kosten tot 2 correctierondes
- Extra korting bij bulk- en herhaalopdrachten
De getoonde prijzen in deze website zijn altijd exclusief 21% BTW.
De HTML5 banner prijzen variëren tussen de €40,- en €145,- De kosten van een HTML5 banner hangt o.a. af van het aantal advertentieformaten en de gewenste technische banner functionaliteiten. En of dat er enkel ‘banner ontwikkeling’ of ‘banner ontwerp & ontwikkeling’ van de HTML5 banner gewenst is. Bekijk ook de banneradvertentie’s prijslijst op de Ads & Banners pagina op Arloz.nl.
- Geen extra banner kosten tot 2 correctierondes
- Extra banner korting bij bulk- en herhaalopdrachten
De getoonde prijzen in deze website zijn altijd exclusief 21% BTW.
De AMPHTML banner prijzen variëren tussen de €40,- en €85,- De kosten van AMPHTML banners hangen o.a. af van het aantal advertentieformaten en de gewenste technische banner functionaliteiten. En of dat er enkel ‘banner ontwikkeling’ of ‘banner ontwerp & ontwikkeling’ van de AMPHTML banner gewenst is. Bekijk ook de banneradvertentie’s prijslijst op de Ads & Banners pagina op Arloz.nl.
- Geen extra banner kosten tot 2 correctierondes
- Extra banner korting bij bulk- en herhaalopdrachten
De getoonde prijzen in deze website zijn altijd exclusief 21% BTW.
De GIF banner prijzen variëren tussen de €30,- en €50,- De kosten van GIF banners hangen o.a. af van het aantal advertentieformaten u wilt gaan afnemen. En of dat er enkel ‘banner ontwikkeling’ of ‘banner ontwerp & ontwikkeling’ van de GIF banner gewenst is. Bekijk ook de banneradvertentie’s prijslijst op de Ads & Banners pagina op Arloz.nl.
- Geen extra banner kosten tot 2 correctierondes
- Extra banner korting bij bulk- en herhaalopdrachten
De getoonde prijzen in deze website zijn altijd exclusief 21% BTW.
De JPG, PNG banner prijzen variëren tussen de €30,- en €50,- De kosten van JPG, PNG banners hangen o.a. af van het aantal advertentieformaten u wilt gaan afnemen. En of dat er enkel ‘banner ontwikkeling’ of ‘banner ontwerp & ontwikkeling’ van de JPG, PNG banner gewenst is. Bekijk ook de banneradvertentie’s prijslijst op de Ads & Banners pagina op Arloz.nl.
- Geen extra banner kosten tot 2 correctierondes
- Extra banner korting bij bulk- en herhaalopdrachten
De getoonde prijzen in deze website zijn altijd exclusief 21% BTW.
Bekijk het overzicht van de banneradvertentie (Ads) prijzen (prijslijst) per advertentietype. Vaak is het zo dat u bij afname van meerdere banneradvertenties in verschillende bannerformaten uitgaande van één ontwerp een staffelkorting op de banner prijs ontvangt. Als u meerdere banners afneemt uitgaande van één ontwerp dan spreekt men over een bannerset, bannerpakket.
Banneradvertentie prijzen en kosten
Advertentietype | Banner prijzen |
---|---|
Beeldadvertenties (GIF, JPG, PNG) banners | Van €30,- tot €50,- |
Html5-advertentie banners | Van €40,- tot €145,- |
Amp-html-advertentie banners | Van €40,- tot €85,- |
Video banneradvertentie | Van €160,- tot €499,- |
Product banneradvertentie | Van €160,- tot €499,- |
De getoonde prijzen in deze website zijn altijd exclusief 21% BTW. |
Arloz ontwerpt en ontwikkkelt webbanners en advertenties (Ads) voor bijna alle bekende advertentienetwerken, sociale media platformen en websites.
Van image banner tot geanimeerde dynamische banners en de HTML5 banner voor Google Ads.
Webbanners en advertenties (Ads) voor:
Google banner ontwerp en ontwikkeling voor o.a. Display & Video 360, Google Admob, en Google Ads. |
Advertentienetwerken |
Advertentienetwerk banner ontwerp en ontwikkeling voor o.a. Adform, DPG Media, Mediahuis en Weborama. |
Affiliate marketing netwerken |
Affiliate banner ontwerp en ontwikkeling voor o.a Awin (Zanox), Daisycon, Tradedoubler en TradeTracker. |
Sociale media platformen |
Banner ontwerp en ontwikkeling voor o.a. Meta, Facebook, Instagram en Twitter. |
E-commerce shopping platformen |
E-commerce banner ontwerp en ontwikkeling voor Shopify, Lightspeed, Magento/Adobe en WordPress WooCommerce en socialmedia shopping van Meta. |
U heeft een banner of html-advertentie voor een andere advertentienetwerk nodig? Geen probleem, contact is snel gemaakt! Bel, e-mail of vul het contactformulier in.
Het beste advertentietype hangt vaak af van het advertentienetwerk en/of op welke website u wilt gaan adverteren. Over het algemeen zijn html5-advertenties en amp-html-advertenties de beste keuze als advertentietype. Deze advertentietype worden ook wel HTML5 banners en AMPHTML banners genoemd.
Voor sociale media advertenties zijn de statische image banners, afbeeldingsadvertenties het meest populair. Denk bij afbeeldingsadvertenties aan image banners met de JPG, PNG en GIF. bestandsindelingen en extensies.
Bekijk ook het advertentietypen overzicht op de ‘Ads & Banner’ pagina in deze website voor een overzicht van veelvoorkomende banner- advertentietypen met een korte omschrijving over het advertentietype.
Het beste advertentieformaat hangt grotendeels af van welk advertentienetwerk en/of op welke website je wilt gaan adverteren. Maar in het algemeen zijn er 4 tot 7 populaire banner advertentieformaten voor desktop en mobiele weergave nodig voor een optimale dekking.
Denk bij het laten ontwikkelen van ads & banners ook altijd aan de beeldverhoudingen zoals verticaal staand, horizontaal liggend de rechthoekige en vierkante banneradvertentie.
Als u gaat adverteren in het advertentienetwerk van Google Ads kunt u een overzicht van best presterende advertentieformaten van Google Ads bekijken.
Arloz voor het ontwerp en de ontwikkeling van advertenties (Ads) en banners voor o.a. Google, sociale media, affiliate- en internetmarketing netwerken. Van gifjes tot interactieve html5-advertenties.
Bron: Ondersteunde advertentieformaten (Website: support.google.com – Google Ad Manager Help)
Begrippenlijst |
---|
A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
J |
K |
L |
M |
N |
O |
P |
Q |
R |
S |
T |
U |
V |
W |
X |
Y |
Z |
Display advertenties (afbeelding, video of tekstadvertentie)?
Arloz.com is de website van Arlo Zwijnenburg over webdesign en e-commerce. Ik bouw websites en webshops. En ik ontwerp ads & banners voor advertenties, affiliate marketing en de sociale media. Daarnaast ben ik ook een echte search specialist voor een betere vindbaarheid en betere weergave in zoekmachines. Tevens verzorg ik grafische vormgeving en ontwerp ik o.a. logo’s, huisstijlen (corporate identity), promotieartikelen, auto belettering en drukwerk.
Webdesign en e-commerce, creatief maatwerk, ontwerp en ontwikkeling met meer dan 24+ jaar ervaring!
U wilt display advertenties (afbeelding, tekst- & videoadvertenties) laten maken? Contact is snel gemaakt!