Webshop ontwerp en optimalisatie
Hier kunt u globale informatie over e-commerce, webshop ontwerp, ontwikkeling en optimalisatie door Arloz bekijken. Wilt u graag meer informatie, uw e-commerce wensen kort toelichten of een persoonlijke uitleg m.b.t. e-commerce en webshops? Neem dan gerust contact op met Arlo Zwijnenburg.
- E-commerce bij Arloz
- E-commerce voorbeelden
- Werkwijze e-commerce webshop stappenplan
- Wat kost een webshop laten maken?
- Uurtje factuurtje of één vaste prijs?
- E-commerce kosten en webshop prijzen
- Wat kost webshop onderhoud bij Arloz?
- Webshop optimalisatie
- Wat kost webshop optimalisatie bij Arloz?
- Webshop design en grafische vormgeving
- E-commerce platformen en webshop software
- Veelgestelde vragen (FAQ)
- U wilt een nieuwe webshop?
E-commerce bij Arloz
Als u voor e-commerce diensten door Arloz kiest dan kiest u voor creatief, doeltreffend en origineel webshop ontwerp, ontwikkeling en optimalisatie. Een webshop helemaal afgestemd op uw wensen, uw doelen en uw huisstijl (corporate identity).
Met 24+ jaar ervaring in webdesign, e-commerce en vindbaarheid ontwikkelt en ontwerpt Arloz webshops met diverse shopping platformen zoals o.a. WordPress WooCommerce en Shopify.
Daarnaast kan Arloz ook de grafische vormgeving (webshop design) voor bestaande shops verzorgen. Denk aan homepage banners, covers, sliders, nieuwsbrieven en banneradvertenties (Ads) voor advertentienetwerken en affiliatemarketing.
Naast webshop ontwerp en ontwikkeling zijn er ook de e-commerce, webshop optimalisatie diensten zoals o.a. usability optimalisatie, conversie optimalisatie, productverrijking en voor betere zoekresultaten de zoekmachineoptimalisatie (SEO)* en data optimalisatie voor o.a. shopping feeds en affiliatemarketing.
Als webdesigner zeg ik altijd: Uw succes is mijn prioriteit!
* SEO staat voor ‘Search Engine Optimization’ wat vrij vertaald ‘zoekmachineoptimalisatie’ betekent. Voor meer informatie over SEO bekijk dan de pagina ‘vindbaarheid‘ op deze website.
E-commerce voorbeelden
Hier ziet u e-commerce voorbeelden van webshops ontworpen en ontwikkeld door Arloz. En webshop banneradvertenties voor affiliatemarketing en Google Ads.
Meer voorbeelden? Bekijk de ‘portfolio‘ pagina in deze website.
Werkwijze e-commerce webshop stappenplan
Hier ziet u een globaal overzicht en een beknopte uitleg van de stappen die er nodig zijn om een nieuwe e-commerce website te ontwikkelen. Tijdens het webshop ontwikkelingsproces begeleidt Arloz u stap voor stap verder d.m.v. tips, uitleg en advies.
U geeft uw wensen en het doel van de webshop op.
U geeft de gewenste technische functionaliteiten aan die in de webshop nodig zijn.
U geeft een korte uitleg van het productassortiment en een schatting van het aantal producten (met eventuele variaties) dat u wilt gaan verkopen.
U geeft aan of u enkel vanuit een webshop wilt gaan verkopen en/of u ook een fysieke winkel (verkoopkanaal) heeft.
Aan de hand van verschillende e-commerce platformen en webshop software wordt er bepaald welk platform u voor de webshop wilt gaan gebruiken.
Tevens wordt er bepaald welke betaalkoppelingen (payment service providers) u wilt gaan aanbieden.
Aan de hand van het gekozen e-commerce platform en de beschikbare productdata moet er bepaald worden welke datakoppelingen er allemaal nodig zijn om uw webshop aan bijvoorbeeld uw kassa-, boekhoud- en/of voorraadsysteem te koppelen.
In samenwerking ontwikkelen we een webshop blauwdruk (sitemap) van de gewenste webshop pagina’s en de navigatiestructuur inclusief een overzicht van pagina doelen en/of de technische functionaliteiten van de verschillende webpagina’s.
Zodat we uiteindelijk a.d.h.v. de blauwdruk (sitemap) een goed overzicht hebben van de indeling en functies van de nieuw te bouwen e-commerce website.
Webpagina’s van een e-commerce site zijn o.a. de homepage, landingspagina’s voor productcategorieën, productlijst pagina’s, productpagina’s, informatieve, service pagina’s en natuurlijk de pagina’s van het registratieproces en afrekenproces (Checkout).
Als stap 1 t/m 4 helemaal bekend zijn, kan ik, Arlo Zwijnenburg goed inschatten wat de kosten en werkzaamheden zijn voor het ontwerp en ontwikkelen van de gewenste webshop en ontvangt u een prijsindicatie. Lees ook: ‘Wat kost een webshop laten maken?‘, ‘Uurtje factuurtje of één vaste prijs voor een webshop?‘, ‘E-commerce kosten en webshop prijzen‘
en ‘Wat kost webshop onderhoud bij Arloz?‘
Als u op de prijsindicatie een akkoord geeft dan start de ontwerp- en ontwikkelingsfase waarin wij samen een nieuwe e-commerce website bouwen.
U gaat aan de hand van de webshop blauwdruk (sitemap) waar wij alle webpagina doelen en functionaliteiten hebben voorgedefinieerd gaan we aan de slag met het verzamelen van alle content. Denk bij content aan de e-commerce website teksten, productfotografie, productinformatie, naamgeving buttons, help en servive teksten, formulierveldnamen van registratie- en het afrekenprocess etc.
Mocht u er niet helemaal uitkomen qua content verzameling en/of het schrijven van e-commerce websiteteksten (webteksten) dan begeleiden wij u graag verder met tips en advies. Of zetten de puntjes op de i nadat u de eerste content heeft aangeleverd.
In de ontwerpfase wordt er een demo bètaversie van de webshop gebouwd. Aan de hand van de website blauwdruk (sitemap) uw aangegeven wensen en aangeleverde content worden de standaard onderdelen van de webshop ontworpen.
Veel e-commerce platformen hebben eigen pagina templates die helemaal op maat aangepast en geoptimaliseerd kunnen worden. Zo krijgt uw webshop ook een eigen uistraling (look en feel) die helemaal bij uw bedrijf past.
Deze ‘webshop demo bètaversie’ wordt daarna aan u gepresenteerd zodat u kan zien hoe de wesbhop eruit kan komen te zien.
Als er webshop onderdelen zijn die toelichting, of extra content of content verbetering nodig hebben dan worden die opmerkingen in de bètaversie geplaatst, zo ziet u direct waar en vaak ook welke content er nog moet worden aangeleverd.
Webshop demo bètaversie
Dit zijn globaal de webshop onderdelen die Arloz ontwerpt voor een presentatie van hoe de e-commerce website eruit kan komen te zien.
Webshop onderdeel | Omschrijving |
---|---|
Look & Feel | Algemene uitstraling. Kleurgebruik. Lettertype gebruik. Tekst weergave. Buttons. Randen. Lijnen. Lijsten. Achtergronden. Weergave foto’s en afbeeldingen. Effecten. |
Header (bovenkant) | Hoofdnavigatie. Logo. Slogan. Zoekbalk. Winkelwagen icoon. |
Footer (onderkant) | Footer navigatie. Help & service navigatie. Copyright. Disclaimer. Sociale media. Zoekbalk. Nieuwsbrief. |
Homepage (midden 1ste pagina) | Cover en/of slider. Introductie. Webteksten. Informatie blokken voor meest belangrijk product- en categoriepagina’s. Marketing blokken. |
Lijsten (navigatie zijkant) | Navigatie zijkant. Lijsten en blokken. Informatief. Nieuwsbrief. Buttons. |
Productpagina | Productpagina indeling. Productinformatie. Productvariaties. Productprijs. Fotografie. Afbeeldingen. Informatie blokken. Marketing blokken. Buttons. |
Webpagina type 1 (midden) | Layout 1. Tekstpagina indeling. Fotografie. Afbeeldingen. Informatie blokken. Marketing blokken. Buttons. |
Webpagina type 2 (midden) | Layout 2. Tekstpagina indeling. Fotografie. Afbeeldingen. Informatie blokken. Marketing blokken. Buttons. |
Formulieren | Naamgeving en volgorde formulier velden. Formulier teksten. Formulier e-mails (inkomende, uitgaande). Buttons. |
Na het online zetten van de webshop demo bètaversie bespreken we de e-commerce website onderdelen. Nu kunt u feedback geven op de getoonde onderdelen en webshop pagina’s.
Verder geeft Arloz extra uitleg over de toemomstige webshop en suggesties over eventuele extra content of optimalisatie van de aangeleverde content.
A.d.h.v. deze feedback en suggesties worden de diverse e-commerce website onderdelen onderdelen gefintuned zodat we voordat het echte webshop bouw begint alle onderdelen, wensen van de wesbite helder en bekend zijn.
Als u een akkoord geeft op de presentatie van de webshop bètaversie uit de ontwerpfase. En alle gewenste content is aangeleverd dan begint Arloz met de ontwikkelingsfase (e-commerce development) van de webshop.
Het bouwen van de webshop begint nu.
Tijdens de ontwikkelingsfase van de webshop ook wel webshop development, e-commerce development genoemd kunt u meekijken in een ontwikkelomgeving.
Tijdens het bouwen van de webshop worden er naast de plaatsting van aangeleverde content ook tips en suggesties geplaats op de webpagina’s. Zodat u direct kunt zien wat er evnetueel nog beter kan!
Door constant de content te blijven finetunen kunnen we in alle fases van het ontwerp en de ontwikkeling van de nieuwe website verbeteringen doorvoeren voor een optimaal resultaat.
Samen een betere website creëren!
Eén heel belangrijk onderdeel van een webshop is het testen. Alles moet getest worden. Werkt het bestelproces goed? Worden de orders goed doorgegeven? Wordt de voorraad goed bijgewerkt? Printen de pak-, retour en verzendbonnen goed?
Test tip: Laat iemand (van het bedrijf, of een goede kennis) die niks met het website ontwikkelingsproces te maken heeft gehad en de webshop voor de eerste keer ziet door de webshop klikken.
Na grondig testen en als de laatste aanpassingen en finetuning van de webshop zijn doorgevoerd wordt het tijd om de webshop ‘live te zetten’.
Als de webshop helemaal naar wens is vindt de oplevering van de webshop plaats d.m.v. het online zetten van de webshop.
Uw nieuwe webshop is nu voor iedereen te zien!
Wat kost een webshop laten maken?
De kosten om een webshop te laten maken variëren bij Arloz globaal tussen de €2000,- en €7500,-. Voor een mini e-commerce website (mini webshop) tot 25 producten hebben we een speciale prijs van €1250,-.
De kosten van een webshop hangen o.a. af van het aantal producten, de gewenste technische functionaliteiten, de programmeertaal en het gekozen shopping ontwikkelingsplatform en/of de e-commerce software van de webshop.
Zie de de kosten/prijs van een webshop als een autoprijzen. Auto’s lijken in de basis allemaal het zelfde, maar zijn qua detail en techniek erg verschillend. Wat kost een auto? Wat kost een webshop?
Arloz werkt graag op basis van één vaste prijs (fixed price) voor een webshop i.p.v. op basis van uurloon en nacalculatie. Zo weet u direct waar u aan toe bent qua e-commerce kosten en de webshop prijs en komt u niet voor verrassingen te staan.
Bekijk ook de e-commerce kosten en webshop prijslijst.
Mini webshop
Voor een mini e-commerce website (mini webshop) tot 25 producten hebben we een speciale prijs van €1250,-. Denk bij een mini webshop aan een e-commerce site die enkel een paar (eigen merk) producten verkoopt zoals bijvoorbeeld streekproducten, huis en tuin gadgets en zelfgemaakte spullen.
Deze speciale ‘Mini webshop’ prijs is er voor ondernemers, uitvinders, kleine winkeliers en handelaars om de stap naar een webshop laagdrempelig en binnen een klein budget te houden.
De getoonde prijzen in deze website zijn altijd exclusief 21% BTW.
Uurtje factuurtje of één vaste prijs voor een webshop?
Ik werk vaak op basis van één vaste prijs (fixed price) voor webshop ontwerp en ontwikkeling. Aan de hand van een samen opgestelde blauwdruk (sitemap) van de gewenste webshop pagina’s en een overzicht van technische functionaliteiten en overige wensen die u in de webshop wilt terugzien. Kan ik een zeer duidelijk beeld krijgen van hoe de webhop er uit kan komen te zien qua uitstraling, indeling, navigatiestructuur, techniek en het aantal webpagina’s.
Zodra de blauwdruk (sitemap) helemaal duidelijk en naar wens is kan ik een offerte prijs geven voor de ontwikkeling van de nieuwe webshop.
Op deze manier weten we allebei, u de opdrachtgever en ik de webdesigner direct waar we aan toe zijn qua kosten en de webshop prijs en voorkomen we verrassingen in het ontwikkelingsproces van de shop.
U kunt ook uw budget voor een nieuwe webshop opgeven en ik kan dan kijken wat er qua webdesign en technische mogelijkheden in uw webshop budget past.
Voor een indicatie van e-commerce kosten voor ontwikkeling van een webshop bekijk dan de ‘Webdesign kosten en webshop prijzen’ prijslijst.
E-commerce kosten en webshop prijzen
Webshop (e-commerce) | Prijzen |
---|---|
Mini webshop (tot 25 producten) | Van €1250,- tot €2000,- |
Shopify webshop | Van €2000,- tot €7500,- |
Shopify mini webshop | Van €1250,- tot €2000,- |
WooCommerce webshop | Van €2000,- tot €7500,- |
WooCommerce mini webshop | Van €1250,- tot €2000,- |
Website | Prijzen |
Website | Van €750,- tot €6000,- |
Bekijk ook de ‘webdesign kosten en website prijzen‘ op onze webdesign pagina.
De getoonde prijzen in deze website zijn altijd exclusief 21% BTW. De prijzen zijn exclusief webhosting en een domeinnaam. Bij het gebruik van een e-commerce platform zoals o.a. (Shopify, Lightspeed, Mijnwebwinkel, WooCommerce) zijn er extra maandelijkse plugin en/of betaalkoppeling en/of abonnementskosten van het betreffende e-commerce platform.
Wat kost webshop onderhoud bij Arloz?
Webshop onderhoud kan op oproepbasis met een vast uurtarief à €72,50- of a.d.h.v. een webshop, e-commerce onderhoudscontract met een sterk gereduceerd uurtarief à €65,- vanaf 12 uur per jaar of een uurtarief à €55 vanaf 24 uur per jaar of een uurtarief à €45 vanaf 48 uur per jaar.
Webshop, e-commerce onderhoud o.a. op het gebied van technische updates, doorontwikkeling, marketing, grafische vormgeving en webshop optimalisatie.
Webshop onderhoud kosten
Webshop onderhoud | Kosten (uurtarief) |
---|---|
Oproepbasis (geen onderhoudscontract) | €72,50 per uur |
Onderhoudscontract van 12 uur | €65,- per uur |
Onderhoudscontract van 24 uur | €55,- per uur |
Onderhoudscontract van 48 uur | €45,- per uur |
De getoonde prijzen in deze website zijn altijd exclusief 21% BTW.
Webshop optimalisatie
Webshop optimalisatie is simpel gezegd het beter maken van de huidige webshop. De webshop verbeteringen kunnen op allerlei niveaus worden doorgevoerd. Aan de hand van uw huidige webshop kan ik na een grondige inspectie van de e-commerce site vaak snel zien waar de verbeterpunten liggen.
- Webshop optimalisatie voor een betere usability
- Webshop optimalisatie voor een betere conversie
- Webshop optimalisatie voor een betere vindbaarheid
- Webshop optimalisatie voor een betere pagina weergave in zoekmachines
- Webshop optimalisatie voor betere productpagina weergave in zoekmachines
- Webshop optimalisatie van productdate (productverrijking)
- Webshop optimalisatie van de productfeed, affiliate en shopping feeds
Arloz doet een inspectie van wat de webshop gebruiker ziet en hoe een gebruiker door de webshop klikt (usability). Of de e-commerce doelen behaald worden (conversie). Of de webshop goed gevonden kan worden op relevante zoektermen (vindbaarheid). En hoe de weergave van de webshop is in de zoekmachines (SEO expertise).
Arloz bekijkt en test de webshop van gebruikersniveau, zoekmachine interpretatie tot in de regels van de programmeercode van de e-commerce site.
Webshop optimalisatie resultaten meten door samen vooraf de wensen en doelen te definiëren. Zodat de optimalisatie resultaten ook daadwerkelijk goed gemeten en gezien kunnen worden a.d.h.v. de opgestelde wensen en doelen. U krijgt tevens ook een goed inzicht welke voordelen, resultaten de optimalisatie heeft opgeleverd. Zodat de webshop optimalisatie niet het eenmalig finetunen van de e-commerce site was, maar een vast onderdeel wordt van uw internetstrategie kan worden!
Arloz biedt webshop, e-commerce optimalisatie aan op basis van een optimalisatiecontract voor een x-aantal uren.
Lees ook ‘Webshop zoekmachine optimalisatie‘ op de ‘Vindbaarheid‘ pagina voor meer informatie over verschillende optimalisatie vormen.
* SEO staat voor ‘Search Engine Optimization’ wat vrij vertaald ‘zoekmachineoptimalisatie’ betekent. Voor meer informatie over SEO bekijk dan de pagina ‘vindbaarheid‘ op deze website.
Lees tip: Hoe u uw positie in lokale zoekresultaten op Google kunt verbeteren (Website: support.google.com – Google-bedrijfsprofiel Help)
Wat kost webshop optimalisatie bij Arloz?
De kosten voor webshop optimalisatie door Arloz variëren tussen de €45,- en €65,- (exclusief BTW) per uur. U kunt ervoor kiezen om eenmalig de webshop optimalisatie uit te laten voeren, of voor periodieke e-commerce optimalisatie. Denk bij periodieke optimalisatie aan een x-aantal uren per maand, kwartaal of op jaarbasis.
Webshop optimalisatie kosten
Webshop optimalisatie | Kosten (uurtarief) |
---|---|
Vanaf 12 uur | €65,- per uur |
24 uur | €55,-per uur |
48 uur of meer | €45,-per uur |
De getoonde prijzen in deze website zijn altijd exclusief 21% BTW.
Webshop design, e-commerce en grafische vormgeving
Of u nu een nieuwe webshop door Arloz laat ontwikkelen of al een eigen bestaande webshop heeft. Voor de grafische vormgeving van je webshop pagina’s en gerelateerde e-commerce en sociale media onderdelen kunt u ook bij Arloz terecht. Het constant voeren van leuke acties met een bijpassende uitstraling geeft uw webshop bezoeker het idee dat er altijd wel wat nieuws is te beleven.
Bekijk uw marketingkalender, social media kalender (sociale mediaplanning) en/of contentplanning maar eens na en u ziet direct alle update momenten!
Webshop design en e-commerce updates
Hier ziet u een globaal overzicht van e-commerce en webshop onderdelen die u periodiek kunt updaten met nieuwe afbeeldingen.
Webshop design updates | Omschrijving |
---|---|
Homepage banners, sliders & covers | Het grafische vormgeven van de webshop homepage. Denk aan banners, sliders en covers die uw homepage (de webshop) de uitstraling geven van de huidige periode en/of acties. Denk o.a. aan de seizoensacties, sale periodes en feestdagen. |
Advertenties (Ads) | Het grafische vormgeven van voor banneradvertenties voor advertentienetwerken. Denk aan de JPG-, PNG-, GIF-, AMP en HTML5-bestanden. Het meest bekende advertentienetwerk is natuurlijk Google Ads. Lees ook onze ‘Ads & Banners‘ pagina |
Affiliate banners | Het grafische vormgeven van voor banneradvertenties voor affiliate marketing netwerken. Van de standaard banners voor uw webshop tot speciale actie banners die periodiek worden ingezet. Bij een affiliate netwerk wordt vaak een groep van 6 tot 12 banners in verschillende bannerformaten geplaatst. Een groep van meerdere banners wordt ook wel een bannerset of bannerpakket genoemd. Lees ook onze ‘Ads & Banners‘ pagina |
Nieuwsbrieven | Het grafische vormgeven van afbeeldingen voor in de nieuwsbrief. Als u voor e-mailmarketing heeft gekozen dan wilt u natuurlijk dat uw nieuwsbrieven er ook mooi en verzorgd uitzien en helemaal zijn afgestemd op de actie van het moment. |
Seizoensacties | Het grafische vormgeven van seizoensgebonden acties. Denk aan de seizoenen zoals o.a. lente, zomer, herfst en winter. En natuurlijk alle seizoensacties die u zelf als bedrijf vaak al jaar en dag in uw winkel heeft lopen. |
Sale periodes | Het grafische vormgeven van de sale periodes met o.a. Sale, Final sale, Black Friday, Cyber monday en de uitverkoop. |
Feestdagen | Het grafische vormgeven van acties gerelateerd aan feestdagen zoals o.a. Valentijnsdag, Pasen, Koningsdag, Moederdag, Vaderdag, Dierendag, Halloween, Sinterklaas, Kerst en nieuwjaar. En niet te vergeten de lokalen feesten van uw dorp, stad of streek! |
De afbeeldingen en animaties zijn o.a. te gebruiken voor uw webshop, nieuwsbrieven, internetmarketing, advertenties (Ads) en sociale media platformen.
E-commerce platformen en webshop software
Er zijn vele soorten e-commerce platformen zoals o.a. Shopify, Lightspeed, Magento/Adobe Commerce, WooCommerce. De e-commerce werkzaamheden van Arloz zijn kort gezegd onderverdeeld in ontwerp, ontwikkeling en het optimaliseren van webshops.
Met alle honderden verschillende soorten e-commerce platformen en webshop software kan het zo zijn dat u een (online) platform of software gebruikt die voor Arloz nieuw is, of waar Arloz recent niet mee heeft gewerkt.
E-commerce platformen | |||
---|---|---|---|
Uit ervaring weet ik, Arlo Zwijnenburg wel dat vele e-commerce platformen (vooral de online versies) erg veel op elkaar lijken en dat het qua ontwerp en optimalisatie van de usability, conversie, vindbaarheid (SEO) relatief veel vooruitgang te boeken is als er aandacht wordt besteed aan de juiste indeling van de webshop en een goede invulling van de content (teksten, fotografie) en productdata.
Daarnaast is het goed invullen van alle e-commerce software velden gerelateerd aan SEO natuurlijk een must!
Snel meer weten? Contact is snel gemaakt!
E-commerce platform | Ontwerp | Ontwikkeling | Optimalisatie |
---|---|---|---|
Shopify | |||
WooCommerce | |||
Magento/Adobe Commerce | |||
Lightspeed | |||
Jouwweb | |||
OpenCart | |||
CCV shop | |||
Prestashop | |||
MijnWebwinkel | |||
myShop | Overige |
Veelgestelde vragen (FAQ)
De veelgestelde vragen van deze pagina. Heeft u een andere vraag? Bel, e-mail of vul het contactformulier in.
Ja, bij Arloz kan je een Shopify webshop laten bouwen.
De Shopify e-commerce werkzaamheden van Arloz zijn kort gezegd onderverdeeld in Shopify ontwerp, Shopify ontwikkeling en het optimaliseren van Shopify webshops.
Bekijk ook de e-commerce voorbeelden voor Shopify webdesign.
Of u nu een compleet nieuwe Shopify shop wilt laten bouwen, of enkel bannerafbeeldingen of homepage cover images nodig heeft, het kan allemaal!
Arloz ontwerpt en ontwikkelt namelijk ook banners, covers, homepagesliders en categorie images voor je Shopify shop zodat je winkel een eigen unieke uitstraling heeft en je per seizoensactie altijd up-to-date bent!
Shopify nieuwsbrief nodig? Ook voor de ontwikkeling en het ontwerp van Shopify nieuwsbrieven met de Shopify Email (App) kunt u bij Arloz terecht!
Bekijk ook het overzicht van 'e-commerce platformen en webshop software' in onze website.
Ja, bij Arloz kan je een WordPress WooCommerce webshop laten bouwen. Al zou ik graag overtuigen om toch een Shopify winkel te gaan gebruiken.
De WordPress WooCommerce webshop werkzaamheden van Arloz zijn kort gezegd onderverdeeld in WordPress WooCommerce ontwerp, WordPress WooCommerce ontwikkeling en het optimaliseren van WordPress WooCommerce webshops.
Bekijk ook het overzicht van 'e-commerce platformen en webshop software' en zie een overzicht van ontwerp, ontwikkeling en optimalisatie werkzaamheden per e-commerce platform
Of Shopify of WooCommerce beter is voor jouw online winkel hangt af van jouw specifieke behoeften en voorkeuren. Hieronder staan enkele belangrijke punten om in overweging te nemen bij het kiezen tussen Shopify en WooCommerce:
Maar u kunt wel terecht voor ontwerp en optimalisatie van je Adobe, Magento webshop!
Bekijk ook het overzicht van 'e-commerce platformen en webshop software' en zie een overzicht van ontwerp, ontwikkeling en optimalisatie werkzaamheden per e-commerce platform
Of Shopify of WooCommerce beter is voor jouw online winkel hangt af van jouw specifieke behoeften en voorkeuren. Hieronder staan enkele belangrijke punten om in overweging te nemen bij het kiezen tussen Shopify en WooCommerce:
Hosting: Shopify is een gehost platform (cloud-software*), wat betekent dat het volledig wordt beheerd door Shopify en je je geen zorgen hoeft te maken over het vinden van een hostingprovider of het opzetten van een website. WooCommerce is een plugin voor WordPress, wat betekent dat je jouw eigen hostingprovider moet kiezen en een WordPress-website moet opzetten voordat je WooCommerce kunt gebruiken. Als je geen ervaring hebt met website-ontwikkeling of hosting, kan Shopify een goede optie zijn.
Kosten: WooCommerce is gratis, maar je moet betalen voor de hosting, de domeinnaam en eventuele premium plugins of thema's die je wilt gebruiken. Aan de andere kant biedt Shopify verschillende abonnementen, variërend van Basic tot Advanced, afhankelijk van de functies die je nodig hebt. Het is belangrijk om de kosten van elk platform te vergelijken en te bepalen welke het beste past bij jouw budget.
Aanpassing: WooCommerce is gebouwd op WordPress, wat betekent dat je toegang hebt tot duizenden gratis en premium WordPress-thema's en -plugins om jouw winkel aan te passen. Dit biedt meer flexibiliteit en aanpassingsmogelijkheden dan Shopify, waarbij de aanpassingsmogelijkheden beperkter zijn. Aan de andere kant is Shopify gebruiksvriendelijker dan WooCommerce omdat Shopify SaaS* cloud computing altijd up-to-date is en je bij WordPress WooCommerce steeds nieuwe updates moet uitvoeren.
Veiligheid: Shopify is volledig beveiligd en wordt gehost op een veilig platform, wat betekent dat je je geen zorgen hoeft te maken over het implementeren van extra beveiligingsmaatregelen. WooCommerce is echter kwetsbaarder voor aanvallen als je niet de nodige beveiligingsmaatregelen neemt. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat je jouw website en gegevens goed beveiligt, ongeacht welk platform je gebruikt, en dat je altijd alle nieuwe updates uitvoerd.
Kortom, als je op zoek bent naar een gebruiksvriendelijk platform dat volledig wordt beheerd en altijd SaaS* up-to-date is dan is Shopify een goede optie. Als je echter op zoek bent naar een shop die bij je WordPress website past dan kan WooCommerce een betere keuze zijn.
Het is belangrijk om beide platforms te onderzoeken en te evalueren welke het beste past bij jouw specifieke behoeften en voorkeuren.
De voorkeur van Arloz gaat uit naar een Shopify webshop. Ik, Arlo Zwijnenburg zie Shopify dan ook in de toekomst met gemak één van de beste e-commerce platformen worden.
*SaaS = SaaS (Software as a Service) is een model waarbij softwaretoepassingen via het internet worden geleverd en beheerd door een derde partij, in plaats van te worden geïnstalleerd en beheerd op lokale computers of servers. Dit betekent dat gebruikers de softwaretoepassingen kunnen gebruiken via een webbrowser of mobiele app zonder deze te hoeven installeren of beheren.
*Cloud-software verwijst naar softwaretoepassingen die zijn gehost en geleverd via de cloud (het internet) in plaats van via lokale computers of servers. Dit betekent dat gebruikers de softwaretoepassingen kunnen openen en gebruiken vanaf elk apparaat met internettoegang, waardoor het gemakkelijker wordt om samen te werken en informatie te delen.
De kosten om een webshop te laten maken variëren bij Arloz globaal tussen de €2000,- en €7500,-. Voor een mini e-commerce website (mini webshop) tot 25 producten hebben we een speciale prijs van €1250,-.
E-commerce kosten en webshop prijzen
Webshop (e-commerce) | Prijzen |
---|---|
Mini webshop (tot 25 producten) | €1250,- |
Shopify webshop | Van €2000,- tot €7500,- |
WooCommerce webshop | Van €2000,- tot €7500,- |
Webshop | Prijzen |
Website | Van €750,- tot €3500,- |
De getoonde prijzen in deze website zijn altijd exclusief 21% BTW. De prijzen zijn exclusief webhosting en een domeinnaam. Bij het gebruik van een e-commerce platform zoals o.a. (Shopify, Lightspeed, Mijnwebwinkel, WooCommerce) zijn er extra maandelijkse plugin en/of betaalkoppeling en/of abonnementskosten van het betreffende e-commerce platform. |
Webshop onderhoud kan op oproepbasis met een vast uurtarief à €72,50- of a.d.h.v. een webshop, e-commerce onderhoudscontract met een sterk gereduceerd uurtarief à €65,- vanaf 12 uur per jaar of een uurtarief à €55 vanaf 24 uur per jaar of een uurtarief à €45 vanaf 48 uur per jaar.
Webshop onderhoud prijzen en kosten
Webshop onderhoud | Kosten (uurtarief) |
---|---|
Oproepbasis (geen onderhoudscontract) | €72,50 per uur |
Onderhoudscontract van 12 uur | €65,- per uur |
Onderhoudscontract van 24 uur | €55,- per uur |
Onderhoudscontract van 48 uur | €45,- per uur |
De getoonde prijzen in deze website zijn altijd exclusief 21% BTW. |
Bij Arloz hebben wij een aantal soorten van websshop optimalisatie onderverdeeld. Het optimaliseren van webpagina's op basis van usability, conversie, vindbaarheid en pagina weergave in de zoekmachine. En optimalisatie van webshop productpagina, productdate (productverrijking), affiliate en shopping feeds.
Webshop optimalisatie voor een betere usability |
Webshop optimalisatie voor een betere conversie |
Webshop zoekmachineoptimalisatie voor een betere vindbaarheid |
Webshop zoekmachineoptimalisatie voor een betere pagina weergave in zoekmachines |
Webshop zoekmachineoptimalisatie voor een betere productpagina weergaves in zoekmachines |
Webshop zoekmachineoptimalisatie voor productdate, affiliate en shopping feeds |
De kosten voor webshop optimalisatie door Arloz variëren tussen de €45,- en €65,- (exclusief BTW) per uur. U kunt ervoor kiezen om eenmalig de webshop optimalisatie uit te laten voeren, of voor periodieke e-commerce optimalisatie. Denk bij periodieke optimalisatie aan een x-aantal uren per maand, kwartaal of op jaarbasis.
Webshop optimalisatie prijzen en kosten
Webshop optimalisatie | Kosten (uurtarief) |
---|---|
Vanaf 12 uur | €65,- per uur |
24 uur | €55,- per uur |
48 uur of meer | €45,- per uur |
De getoonde prijzen in deze website zijn altijd exclusief 21% BTW. |
Een E-commerce platform is een softwaretoepassing die wordt gebruikt om een online winkel te creëren en te beheren. Het is een software-oplossing die online ondernemers in staat stelt om producten en diensten te verkopen via internet. E-commerce platforms bieden een breed scala aan functies, betaalfuncties. voorraadbeheer, orderbeheer, verzending en andere functies die nodig zijn om een online winkel te runnen.
Er zijn vele soorten e-commerce platformen zoals o.a. Shopify, Lightspeed, Magento/Adobe Commerce, WooCommerce. De e-commerce werkzaamheden van Arloz zijn kort gezegd onderverdeeld in ontwerp, ontwikkeling en het optimaliseren van webshops.
Met alle honderden verschillende soorten e-commerce platformen en webshop software kan het zo zijn dat u een (online) platform of software gebruikt die voor Arloz nieuw is, of waar Arloz recent niet mee heeft gewerkt.
U wilt een nieuwe webshop?
U wilt een nieuwe webshop? Of uw huidige webshop vernieuwen en optimaliseren? Uw webshop up-to-date brengen en houden? U zoekt een webmaster met e-commerce ervaring voor onderhoud, design, optimalisatie of doorontwikkeling van uw huidige webshop?
De eerste stap is natuurlijk contact leggen voor kennismaking, overleg en oriëntatie m.b.t. de mogelijkheden, doelen en wensen voor een nieuwe webshop. Ik sta u graag te woord voor uitleg en toelichting.
U wilt een nieuwe webshop laten bouwen? Contact is snel gemaakt!